Με την Toyota συνεργάζεται σταθερά το BMW Group προκειμένου από κοινού να προωθήσουν την εξέλιξη συστημάτων κίνησης μηδενικών ρύπων που θα βασίζονται στις κυψέλες υδρογόνου.

Όπως γνωρίζουμε, η BMW είχε από παλιότερα – από την δεκαετία του 80 – εμπειρία στον τομέα της αξιοποίησης του υδρογόνου στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τώρα όμως στρέφεται προς τις κυψέλες καυσίμου, καθώς θεωρεί ότι στο μέλλον θα πρέπει να είναι διαθέσιμες στους πελάτες στις πολλαπλές επιλογές στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Έτσι, το BMW Group αξιοποιώντας την πολύτιμη τεχνογνωσία της Toyota στον τομέα αυτόν, παρουσιάζει μία πρώτη άποψη για το σύστημα κίνησης του BMW i Hydrogen NEXT και επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του να ακολουθήσει το δρόμο προς την κινητικότητα χωρίς εκπομπές ρύπων.

Ο Klaus Fröhlich, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για Έρευνα και Ανάπτυξη έκανε την παρακάτω δήλωση: «Είμαστε πεπεισμένοι ότι διάφορα εναλλακτικά συστήματα κίνησης θα υπάρξουν στο μέλλον παράλληλα, καθώς δεν υπάρχει ενιαία λύση καλύπτει όλο το φάσμα των απαιτήσεων κινητικότητας των πελατών παγκοσμίως. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα μπορούσε να καταστεί κατά πάσα πιθανότητα ο τέταρτος πυλώνας του χαρτοφυλακίου του κινητήρα μας μακροπρόθεσμα. Τα ανώτερα μοντέλα της εξαιρετικά δημοφιλούς οικογένειας Χ μας θα κάνουν τους ιδιαίτερα κατάλληλους υποψήφιους εδώ».

«Κατά την άποψή μας, το υδρογόνο ως φορέας ενέργειας πρέπει πρώτα να παραχθεί σε επαρκείς ποσότητες σε ανταγωνιστική τιμή χρησιμοποιώντας πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Το υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια κυρίως σε εφαρμογές που δεν μπορούν να εξηλεκτριστούν άμεσα, όπως οι μεταφορέςμεγάλων αποστάσεων μεγάλων αποστάσεων », δήλωσε ο Klaus Fröhlich.

Το BMW Group ασχολείται με τις κυψέλες από το 2013, οπότε και ξεκινησε η συνεργασία με την Toyota Motor Corporation. Στην περίπτωση των κυψελών καυσίμου της BMW i Hydrogen NEXT παράγονται μέχρι και 125 kW (170 hp) ηλεκτρικής ισχύος με μία χημική αντίδραση αντίστροφη της ηλεκτρόλυσης, κάτι που σημαίνει ότι το όχημα εκπέμπει μόνο υδρατμούς.

Η μπαταρία «αιχμής» (δηλαδή μέγιστης απόδοσης) που είναι τοποθετημένη πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρει επιπλέον ισχύ κατά τα προσπεράσματα και γενικότερα κατά τις επιταχύνσεις. Ο ηλεκτρικός μετατροπέας που βρίσκεται κάτω από την κυψέλη καυσίμου προσαρμόζει το επίπεδο τάσης σε εκείνο τόσο του ηλεκτρικού κινητήρα όσο και της μπαταρίας αιχμής, η οποία τροφοδοτείται από την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα όσο καθώς και αυτήν που παραλαμβάνει από την κυψέλη καυσίμου.

Το όχημα φιλοξενεί επίσης δύο μπουκάλες που μπορούν μαζί να χωρέσουν έξι κιλά συμπιεσμένου – υπό πίεση 700 bar – υδρογόνου. «Αυτό εγγυάται μεγάλη αυτονομία ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες» σημειώνει ο Jürgen Guldner, Αντιπρόεδρος Τεχνολογίας Κυψελών Καυσίμου και Οχημάτων στο BMW Group. “Και ο ανεφοδιασμός διαρκεί μόνο τρία έως τέσσερα λεπτά.”

Η μονάδα eDrive πέμπτης γενιάς που έχει προγραμματιστεί να κάνει το ντεμπούτο της στη BMW iX3 είναι επίσης πλήρως ενσωματωμένη στο BMW i Hydrogen NEXT. Η συνολική απόδοση του συστήματος φτάνει τα 275 kW (374 hp). Αυτό το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα δοκιμαστεί σε μια μικρή σειρά βασισμένη στην τρέχουσα BMW X5 που το BMW Group σχεδιάζει να παρουσιάσει το 2022. Υπολογίζεται ότι μετά το 2025 η εταιρία θα έχει διαθέσιμο για τους πελάτες της ένα μοντέλο με αυτήν την τεχνολογία.

Στο μεταξύ, η εταιρεία θα αξιοποιήσει το χρόνο που θα χρειαστεί μέχρι να εγκατασταθεί η απαραίτητη υποδομή και να υλοποιηθεί η βιώσιμη παραγωγή υδρογόνου, προκειμένου να μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής του συστήματος κίνησης με κυψέλες υδρογόνου. Σημειώστε ότι ήδη το BMW Group διαθέτει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας στην αγορά ενώ συνολικά έχει προγραμματίσει το λανσάρισμα 25 ηλεκτρικών – με την ευρεία έννοια -μοντέλων μέχρι το 2023, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον δώδεκα 100% ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας.